امروزه عمل جراحی زیبایی پلک نیز به مانند عمل های زیبایی متفاوت تنوع و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. و همواره برای متقاضیان سوالاتی در این باره ایجاد شده که باعث شده این فیلد پزشکی به موضوعی جنجالی تبدیل شود. و افراد زیادی در سراسر دنیا به انجام چنین فعالیت هایی تمایل پیدا کرده اند. از این رو در این مقاله به شرح این مسئله و سوالات رایج در این خصوص می پردازیم. بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی در جهان شمرده می شود که پزشکان زیادی از توانایی انجام آن برخوردار هستند و افراد زیادی را علاقمند به انجام این کار کرده اند. در حقیقت جراحی بلفاروپلاستی نام دیگر جراحی پلک است که جزو دسته عمل های زیبایی شمرده می شود و برای درمان افتادگی پلک به وجود آمده است. افتادگی پلک یکی از مشکلات رایج در سنین بالا است که در اصل عوامل مختلفی رخ می دهد. در این عمل پزشکان تلاش می کنند تا ماهیچه یا چربی های اضافی که حضور آن ها منجر به ایجاد افتادگی پلک شده است را از آن نقاط حذف کنند. اگر قصد دارید درباره افتادگی پاک و بلفاروپلاستی و همچنین ابزار ها و ست جراحی بلفاروپلاستی اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

همه چیز درباره عمل زیبایی پلک

همانطور که گفته شد این جراحی زیبایی یکی از رایج ترین عمل های قابل انجام در کشور های مختلف است که به درمان افتادگی پلک می پردازد.  ممکن است تجربه کرده باشید که با افزایش سن، پلک شما کشیده تر از حالت معمولی می شود و این به معنی وقوع افتادگی پلک است. بلفاروپلاستی جراحی کاربردی است که برای برطرف کردن این معضل انجام می شود. در حقیقت شما می توانید با انجام این عمل، شل شدن پوست خود را که ناشی از افتادگی پلک است بر طرف کنید و همچنین مشکلات بینایی خود را از بین ببرید.

بلفاروپلاستی

دلایل انجام عمل جراحی پلک

انجام چنین عمل جراحی زیبایی دارای دلایل مختلفی است که پزشک مورد نظر شما با بررسی شواهد و جوانب مختلف انجام دادن یا ندادن آن را تایید می کند. دقت داشته باشید که این جراحی یکی از فعالیت های زیبایی حساس شناخته می شود و در موارد زیادی جنبه درمانی دارد‌. زیرا همانطور که گفته شد افتادگی پلک می تواند باعث شل شدن پوست و همچنین آسیب به بینایی فرد شود. به همین علت بهتر است بهترین دکتر را برای انجام این عمل در نظر بگیرید. پزشکان حاذق و توانمند پیش از انجام این عمل نکات مهمی را در نظر می گیرند. در حقیقت بیماری که امکان انجام بلفاروپلاستی برای آن وجود داشته باشد باید دارای شرایطی مانند افتادگی پلک در قسمت بالا و پایین، پوست اضافه در قسمت پایین و بالای پلک و همچنین پف کردگی و چین و چروک در پایین پلک باشد. زیرا در غیر این صورت این جراحی با عوارض مشخصی روبرو خواهد بود. لازم به ذکر است به طور کل موضوع عوارض جراحی های پلاستیک و زیبایی همواره موضوعی جنجالی در سراسر دنیا بوده و امروزه تقریبا همه می دانند که جراحی های تهاجمی علاوه بر دوره نقاهت ممکن است عوارضی نیز داشته باشند، اما به با وجود تجربه افراد متخصص و پیشرفت علم و تکنولوژی، خطری جدی محصوب نشده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

شرایط فرد متقاضی برای بلفاروپلاستی

همانطور که گفته شد بیشتر متقاضیان انجام جراحی بلفاروپلاستی افراد مسن و پیر هستند که در اصل افزایش سن با این مسئله روبرو شده اند. اما به طور کلی افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. همچنین فرد متقاضی باید به طور طبیعی پوست اضافه مشخصی بر روی پلک های بالایی خود داشته باشد و در حقیقت افتادگی پلک بینایی او را با مشکل روبرو کرده باشد. علاوه بر این عده زیادی کیسه های چربی را در پلک های زیرین خود دارند و یا دچار ضایعات پوستی در قسمت های بالایی یا پایینی پلک هستند. چنین افرادی می توانند با مراجعه یه یک پزشک توانمند، برای انجام این جراحی اقدام کنند.

عوارض عمل زیبایی پلک

عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی های زیبایی دارای عوارض مشخصی می باشد که ممکن است در حین یا پس از عمل با آن روبرو شوید. به عنوان مثال عفونت و خونریزی پس از جراحی، خشکی، سختی در بستن چشم ها و غیره از مشکلات این عمل زیبایی شمرده می شود. علاوه بر این موارد قرمزی چشم، تاری دید به صورت موقت، آسیب دیدن عضلات چشم و … از مشکلاتی هستند که چشم های فرد را تحت تاثیر قرار می دهند.

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین جراحی پلاستیک شناخته می شود که دائما در حال انجام است. اگر قصد انجام عمل زیبایی جراحی پلک و یا عمل پلک را دارید، بهتر است بهترین پزشک حاضر را برای جراحی زیبایی پلک خود انتخاب کنید زیرا ست جراحی پلاستیک از حساسیت های زیادی برخوردار است. ما به شما کمک می کنیم تا بهترین اطلاعات را در زمینه ست فیس لیفت، ست تزریق چربی، ست جراحی پلاستیک و … بدست آورید‌.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *